Too Good To Go bliver en del af den globale B Corp-bevægelse

Too Good To Go er blevet B Corp-certificeret og slutter sig dermed til den voksende gruppe af virksomheder, som har papir på, at de balancerer formål og profit.

“B Corp-certificerede virksomheder forpligter sig juridisk til at være godt selskab ved at bruge kerneforretningen som løftestang til at skabe positiv samfundsforandring til fordel for både verden og bundlinjen. De lader sig måle og vurdere på den impact, deres daglige praksis har på medarbejdere, kunder, leverandører, miljøet og samfundet generelt”.

Sådan lyder B Lab Europes definition på de B Corp-certificerede virksomheder, som Too Good To Go nu er en del af. Det er B Lab Europe, som har udstedt Too Good To Go’s B Corp-certificering.

B Corp er en forkortelse for “Benefit Corporation” og er altså med andre ord en virksomhedstype, som har fokus på at balancere aktionærernes udbytte med miljømæssige og fællesskabsorienterede mål.

Mette Lykke, der er CEO for Too Good To Go, er glad for, at Too Good To Go nu er blevet blåstemplet som en virksomhed, der ikke bare arbejder for at blive bedst i verden, men også bedst for verden.

“B Corp-certificeringen er et vigtigt kvalitetsstempel, som slår fast, at Too Good To Go først og fremmest er sat i verden for at bidrage med noget godt. Vi bekæmper madspild. Og vi poster en væsentlig del af vores omsætning i at oplyse om, hvordan man bekæmper madspild i bredere forstand. Vi har et klart formål, men for at vi kan indfri det, må vi tjene penge,” siger Mette Lykke.

Nille Skalts, der er direktør for B Corp Denmark, er stolt af at kunne inkludere Too Good To Go i B Corp-fællesskabet.

“B Corp-bevægelsen handler om lederskab. Den er drevet af modige erhvervsledere, der bruger kerneforretningen til at flytte samfundsudfordringer. De bevæger sig væk fra primært at søge afkast for aktionærer og vægter værdiskabelse for mennesker, miljø og lokalsamfund på linje med profit. De mest ambitiøse lader sig certificere og aflægger et vedtægtsfunderet løfte til verden om at være godt selskab og bygger forpligtelsen til alle interessenter ind i virksomhedens juridiske DNA. I dag har Too Good To Go opnået B Corp certificering, og vi er stolte af at byde så markant en virksomhed velkommen,” siger Nille Skalts, grundlægger af den danske B Corp-bevægelse.

Too Good To Go er i dag til stede i 14 europæiske lande, der alle er blevet gransket nøje i den proces, der nu har ført til en B Corp-akkreditering. Derudover har Too Good To Go netop meldt ud, at virksomheden indtager det amerikanske marked, hvor B Corp-bevægelsen har sit udspring, og hvor markante brands som Ben & Jerry’s og Patagonia er B Corp-bannerførere.

Der er i øjeblikket 3.200+ B Corp-certificerede virksomheder over hele verden – heraf 500+ B Corp-virksomheder i Europa.

I Danmark er 20 virksomheder indtil videre blevet B Corp-certificerede – heriblandt Too Good To Go-partner Letz Sushi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *